Kolač „madjarica“

DSCN2921

Moj omiljeni kolač. Kod nas, u ovim našim bačkim krajevima, iz bogtepita kog razloga, znan kao „madjarica“.

Nezaobilazan na slavama, ali sečen na tako minijaturne kockice da vas tuga obuzme. Najneuspeliju varijantu ovog kolača, jela sam u jednom selu nadomak N.Sada. Tamo sam imala puno rodbine, i u davnim osnovnoškolskim danima to je bila destinacija gde sam provodila i po mesec dana. I uživala u igri a bogami i u  jelima koje su baba i tetke pripremale – palenta, ljevača, pite i to kakve pite-krompiruše, zeljanice, sirnice.

Ali madjarica, tuga jedna.

Nikako nisam mogla da razumem kako kore za pitu razvuku na debljinu od pola milimetra, ma da je staviš preko knjige – sve možeš pročitati 🙂 , a kore za madjaricu naprave debljine 1,5 cm pa je tanko premažu pudingom ( i to najčešće nekim rozim – jagode, maline) tek da se kore slepe. I to puta tri. Čudo razloga sam morala da smišljam samo da je ne jedem u količini, u kojoj su one smatrale da je to poželjno i potrebno. A po povratku kući – još s vrata sam od mame tražila da mi napravi „njenu“ madjaricu.

Nešto kasnije kad sam počela sa eksperimentisanjem na polju kuvanja i kuhinje, u svoju prvu svesku-kuvaricu sam prepisala njen recept i godinama je pravila tako. Nakon višedecenijske (zlo)upotrebe gore pomenute sveske, recepti, inače pisani penkalom, su već toliko izbledeli da neke stavke prepoznajem po sećanju, te sam neke recepte malko modernizovala – prepisala ih na kompjuter. kao sigurnije mesto ( dok ne rikne hard).

Ali mojoj ćerki, podmladku mom, je i takva madjarica imala podebele kore i malo fila, te sam počela da pečem više tanjih kora i povećala fil za 50%.

i konačno recept – da ga nadjem kad god poželim da napravim moj OMILJENI kolač.

Testo za kore:

450 gr mekog brašna

100 gr margarina

1 jaje

100 gr šećera

1 prašak za pecivo

sve izmešati i dodati mleka po potrebi da se dobije glatko testo ( kako u mojoj sveščici piše – ni pretvrdo ni premekano).

Podeliti na 6 delova i razviti 6 kora veličine srednjeg pleha za rernu (40x30cm). Peći u zagrejanoj rerni na 170 stepeni dok ne porumene. Kore su tanke i brzo se ispeku.

Fil:

1,5 l mleka ( izdvojiti oko 3 dcl )

200 gr šećera

12 kašika brašna (oštrog)

3 kašike kakaa

2 kašike nutele

150 gr margarina

Staviti mleko da uzavri. U činiji izmešati brašno, šećr i kakao i razmutiti sa izdvojenim mlekom.. Kad mleko provri sipati smesu neprekidno mešajući da se ne stvore grudvice. Kad je fil gotov skinuti sa vatre, dodati nutelu, dobro izmešati i odmah dodati i margarin i mešati dok se ne otopi a fil lepo ne ujednači.

Kore isfilovati toplim filom i odozgo preliti glazurom napravljenom od otopljene čokolade ( 100 gr).

Najbolje je da kolač prenoći kako bi kore omekšale i lepo se sekle da ne pucaju.

DSCN2922

nisam baš lepo, jednako rasporedila fil 😦

DSCN2920

 ali mi to nije smetalo da uživam u jelu :).

6 mišljenja na „Kolač „madjarica“

  1. I moj najomiljeniji kolac 🙂 nije bitno sto fila nije jednako rasporedena,ja uvijek kazem – ako je ukusno znaci da nije promaseno 🙂 pa cak i ako ne izgleda na kraju kako sam si zamislila. A vas izgleda sasvim dobro i zanimljivo mi je sto u kremu stavljate nutellu,morat cu to isprobati!

Ostavite odgovor

