Uskršnje iznenadjenje – kolač u ljusci jajeta

Evo me u kuhinji. Sama. Neko je izašao, neko spava, a ja konačno završih kuvanje, pranje sudova i jedno malo iznenadjenje za ukućane, za sutra (ideja je sa Pinteresta).

DSCN2662

Napravila sam brauni u ljusci od jajeta ( još malo pa Kalimero 🙂 – da sam ga okrenula naopako!!)

Na 12 jaja sam pri vrhu napravila ne previše veliki otvor kroz koji sam istresla sadržaj jajeta ( nisam to radila odjednom, danas, već po potrebi skupljala kad se ukazivala potreba i prilika). Tako dobijene ljuske isprala toplom vodom, a potom ih skroz potopila u vodu u kojoj sam rastvorila malo soli i ostavila da stoje tako oko sat vremena. Nakon toga opet isprala toplom vodom i osušila.

DSCN2652

Brauni sam napravila po sledećem receptu – bez brašna (recept je preuzet sa Coolinarike – doduše malo izmenjen)

– 100 gr čokolade

-140 gr margarina

– 2 kašike tople vode

– 20 gr kakao praha

– 3 jajeta

– 3 kašike šećera

– vanilin šećer

– 50 gr mlevenog keksa

– 1/3 kašičice praška za pecivo

– 80 gr mlevenih oraha.

U šerpici izlomiti čokoladu, dodati margarin isečen na kockice i dve kašike vode i otopiti na tihoj vatri. Dodati kakao prah, dobro izmešati i skoniti sa vatre.

U činiji  izmutiti 3 jajeta sa 3 kašike šećera i vanilin šećerom, da bude kremasto i u to lagano umešati otopljenu smesu sa čokoladom. Dodati keks sa praškom za pecivo i orahe (jedan deo malo krupnije iseckala da krcka pri jelu).

Ljuske postaviti u pleh za mufine i malo ih učvrstiti sa alu-folijom da se ne prevrnu,

DSCN2654

pa smesu sipati u kesu za zamrzivač,

DSCN2655

odseći vrh i puniti ljuske.

E sad ja sam napravila grešku jer sam ljuske punila skroz do vrha.

DSCN2657

Dovoljno je napuniti do 3/4 ljuske, pošto će testo narasti. Meni je dosta iscurilo pri pečenju

DSCN2658

Peći u zagrejanoj rerni na 160 stepeni oko 30-35 min ali paziti da se testo ne presuši. Probati čačkalicom da li je dovoljno pečeno,

Pečeni kolač izvaditi, ako se kolač prelio preko ljuske, kad se prohladi taj deo polako iseći nožem ( pažljivo da ne slomijete ljusku) i malo prebrisati vlažnom krpom ili kuhinjskim ubrusom.

Da bi ljuske što više nalikovale kuvanim jajima, odlučila sam da ih malo ukrasim, te sam umutila belance, uzela salvetu koja će se videti na ljusci i zalepila motive ružica.

DSCN2663

Dok sam čistila ljuske od testa, dve sam slomila  :/.

DSCN2660

DSCN2664Isekla sam 10 malih kružića od papira za pečenje, stavila ih na dno kartona za jaja, i kad se belance osušilo jaja okrenula tako da se ne vidi rupa i poslagala. Ova jaja sam stavila pored farbanih kuvanih jaja.

DSCN2665

Neko će se iznenaditi kada u ljusci umesto jajeta nadje kolač :).

Ostavite odgovor

