Uskršnja „koka“ korpica od novina

Evo jedne uskršnje dekoracije – KOKA  korpa od novina.

DSCN2626

Spojila sam dve trbušaste teglice i oko njihovog dna nacrtala oblik za dno korpice. Oko teglica sam obavila karton i napravila kalup oko koga ću plesti.

Korpica mi malo liči na „ladju francusku“ pssssstttttttttttttttt.

Postavila sam rolnice po iscrtanom šablonu dna-

DSCN2531.

Rolnicu presavila na pola i počela da pletem oko rolnica kako su postavljene

DSCN2532    DSCN2533

Kad se završi prvi red, razdvojiti rolnice i plesti oko svake posebno.

DSCN2534   DSCN2535

I tako nastaviti dok se ne završi dno korpice.

DSCN2536

Kad dodjemo do rolnice od koje smo počeli pletenje, rolnice kojima smo pleli skratimo i uvučemo u pletenje da se ne vide.

Postavimo kalup oko kog ćemo plesti ( ili ne, ko zna tako 🙂 ) i  podignemo rolnice uz kalup. Postavimo rolnice za ivični red – radila sam sa 3×2 rolnice kako bih dobila bolju stabilnost dna pošto je uže od same korpice.

(Izvinjavam se zbog albino fotografija nešto mi aparat štrajkuje)

DSCN2537

Po završetku, krajeve rolnica po potrebi skratimo i uvučemo medju pletenje ( ako treba malo i zalepimo).

DSCN2538

Postavimo rolnice kojima ćemo dalje plesti zidove ili telo korpice.

DSCN2540

Nakon ispletene željene visine korpice, odvojila sam na krajevima po 5 rolnica – sa jedne strane za vrat i glavu a sa druge za rep,

DSCN2562

i te rolnice sam produžila kako bih dobila potrebnu dužinu.

DSCN2574

Rolnice izmedju tih izdvojenih skratimo i  završimo

DSCN2567

DSCN2573

DSCN2576

Rolnice koje smo ostavili za vrat i glavu polako izvijamo prema unutrašnjosti kalupa i pri pletenje polako sužavamo razmak izmedju rolnica,

DSCN2578

Nakon jedno 5-6 cm spojila sam dve spoljne rolnice i tako dobila tri rolnice oko kojih sam plela na sledeći način prikazan slikama.

DSCN2579

DSCN2583

DSCN2584

DSCN2585

DSCN2587

DSCN2588

DSCN2589

DSCN2590

Na ovaj način završimo celu dužinu za vrat i glavu. Rolnice pri vrhu izjednačimo i malo zalepimo a potom ih uvrćemo u rolnu (poput rolata).

Pola crvene rolnice spljoštimo

DSCN2592

savijemo u cik cak za krestu i kljun.

DSCN2593

Napravimo krestu i kljun i zalepimo za glavu, ako treba nečim malo fiksiramo da se bolje zalepi (moja koka kao da ima zubobolju :/)

DSCN2594

Završimo i rep i na kraju ostavimo slobodno oko 2 cm rolnica da malo štrče iz repa.

DSCN2595

Osnovni oblik korpice je gotov. Pošto nisam htela da pravim korpicu sa ručkama odlučila sam da napravim i krila.

Na kartonu sam iscrtala oblik koji sam želela i isekla da mi bude mustra pri  savijanju rolnica.

DSCN2596

Da se oblik ne bi deformisao isekla sam 2 duža dela žice

DSCN2597

( otprilike dužine dve i po rolnice) na koje sam navukla 3 rolnice spajajući ih na sastavima kao kad pletem korpicu.

DSCN2598

Savila sam ih prema obliku mustre

DSCN2599

i sa onom polovinom rolnice u kojoj nije bilo žice počela da pletem oko ove tri rolnice.

DSCN2600    DSCN2601

Pri nastavljanju rolnica malo sam ih izlomila ( sem vrha radi lakšeg spajanja) kako bih ih lakše provlačila oko potki.

DSCN2602

Kad sam došla do kraja rolnicu sam skratila i zalepila za ostale.

DSCN2603

Na  isti način samo u suprotnom smeru napravila i drugo krilo.

DSCN2606.

I uzela malu zasluženu pauzu pošto sam jako prehladjena te razmišljam da promenim sliku u LK novom

nosonja

pošto mi je nos izbio u prvi plan što veličinom što bojom 😦 .

Radi utehe sam se častila sa dva parčeta komisbrota , ali tako taaankim ( i ja spadam u onu grupu ljudi koja vodi računa o liniji kada seče kolače ).

DSCN2605

Nakon kratke ali slatke okrepe da nastavim sa ovim kilometarskim postom.

Konačno – završno ukrašavanje.

Na kartonu sam iscrtala oči

DSCN2607

Na bordo satenskoj traci sam olovkom i belom akrilnom bojom iscrtala tufne i nakon sušenja napravila mašnu.

DSCN2615   DSCN2618

a od tanke bele i bordo satenske trake takodje napravila mašnicu za repić.

Krila sam tankom braon rolnicom pričvrstila sa obe strane korpice i malo ih premazala sa zlatnom patinom, kao i repić.

Korpicu premazala akrilnim lakom i nakon sušenja pištoljem za lepak zalepila i oči i mašnice, a kljun ispunila sa papir mašeom koji sam nakon sušenja ofarbala u crvenu boju.

DSCN2621

DSCN2622

DSCN2620

Još je ostalo samo da je napunim. Pošto sam u potkrovlju imala „izduvanih“ jaja još od prošle godine ofarbala sam ih u crveno.

DSCN2617

Malim bušačem isekla 280 cvetića ( nije da sam ih brojala) i zalepila ih na jaja koja sam još malo istačkala  sa belom i crnom bojom.

DSCN2619

Ubacila ih u korpicu i moj uskršnji trpezarijski dekor je spreman.

DSCN2624

DSCN2629

ps: zahvaljujem svima koji su imali dovoljno snage i volje da pročitaju post   do  kraja.

logo2

15 mišljenja na „Uskršnja „koka“ korpica od novina

  1. Već sam ti jedno 200.000 puta rekla BRAVO Nana! Svaka čast na umeću i strpljenju, a onda i na volji da sve to slikaš, opišeš i podeliš sa nama. Koka-korpica je savršena!

Ostavite odgovor

