Recikliranje CD-ova u vidu mozaika

04 recycle cd

Jedno vreme, pre 7-8 godina, sam bila pravi filmofil. Mislim da nije bilo filma koji nisam znala i odgledala. Kupovala sam CD-ove sa već narezanim filmovima, prazne za narezivanje…Kako su deca rasla, rasla je i potražnja za cd-ima za narezivanje igrica, muzike, filmova….U potkrovlju imam par kutija punih CD-ova i DVD-eva. I pri svakom (prolećnom – onom Velikom) spremanju polazila bih da ih bacim, i svaki put ih vraćala (iskreno ne toliko zbog reciklaže koliko zbog toga što bih ugledala naziv nekog dragog filma i poželela da ga odgledam još koji put).

A onda se odomaćio torrent i eksterni HD te je konačno došlo vreme za reciklažu.

Mogućnosti su razne. Najjednostavnije je od njih praviti mozaik. Ako se CD samo iseče na deliće dobijaju se „“teseri“ poput ogledala kojima se mogu oblepiti ramovi,saksije ili šta god. Ja bih volela da uradim mozaik u bojama te sam morala da skinem foliju sa CD-a.

DSCN2395

Da bi se folija lakše skinula CD treba staviti u šerpu (najbolje neku staru koju više ne upotrebljavate za kuvanje) sa kipućom vodom i „kuvati“ jedno dve minute.

Kad se CD izvadi iz vode, tupom stranom noža, ili nenazubljenim nožem se  lako skida folija.

DSCN2396  DSCN2397

Nakon struganja CD na njemu će ostati mali komadići folije

DSCN2399

koje lako odstranimo finom šmirglom.

DSCN2400

Ovako očišćen CD se može ili malo jače išmirglati i premazati prvo belom akrilnom bojom, pa nakon sušenja bojom po želji, ali me je malo mrzelo da šmirglam, zbog prašine, te sam Cd premazala drvofiksom

DSCN2401

pa potom preko njega stavila 3 sloj salvete (može čak i sing sloj papirne maramice – koja je takodje troslojna).

DSCN2402

Preko salvete sam stavila kesu za hladnjak i izravnala neravnine. Otkinula sam višak salvete i CD stavila na radijator da se suši dok sam sredjivala drugi.

  DSCN2403  DSCN2404

Kad se salveta osušila nanela sam akrilne boje po želji – belu, crnu, crvenu….te nakon ponovnog sušenja premazala lakom (ovog puta lakom za čamce pošto mozaik želim da radim na saksijama koje će stajati napolju, na terasi.

DSCN2458  DSCN2457

Kad su se lak dobro osušio, makazama za živicu sam isekla „tesere“ (iz Wikipedie – „tessera“ množina od „tesserae“ je komad od koga se pravi mozaik. Mada se pod ovim pojmom podrazumeva kocka za mozaik).

Normalno prvo su usledile probe pošto ovo još nisam radila. Za prvu probu sam crveni CD isekla nasumično, (ovi plavkasti delići CD su naličje, tj druga strana CD)

DSCN2432

DSCN2433

i lepila na isečenu kutijicu od cedevite. Kao lepak sam upotrebljavala Moment univerzal. Super lepi.

Kad sam oblepila celu posudu, ostavila sam je da se osuši.

DSCN2435

za drugu probu sam beli CD izrezala na male komadiće veličine oko 6×6 mm, (na poledjini CD sam flomasterom za CD iscrtala mrežu i po njoj sekla)

DSCN2451

sa varirajućim uspehom pošto je CD dosta tvrd, a makaze za živicu glomazne pa je milimetar tamo-vamo sasvim prihvatljiv rezultat sečenja.

Uzela sam poklopčić od ABC sira ( koji se kod nas baš-baš troši) i takodje lepila Moment lepkom. Pošto su pločice male, nanosila sam lepak na malu površinu poklopčića i po njemu redjala pločice mozaika.

DSCN2447

Za ove probe mi nije trebalo puno fug mase. Kupila sam belu, ona je najjeftinija, ali sam htela da mi fuga bude siva te sam pripremila i toner ( crni – za krečenje).

DSCN2438

Uzela sam dve kašike fug mase, dodala oko tri kašike vode i tek malo tonera i zamešala.

DSCN2448

Smesa treba ( bar Internet tako kaže) da bude gustine paste za zube ( moja je možda bila za nijansu gušća). Prstima sam je nanela na probe mozaika.

DSCN2449

Nakon desetak minuta, vlažnom trulex krpom ( može i pamučna krpa, ili sundjerčić) sam skinula višak smese sa „pločica“ ,

DSCN2456

DSCN2453

DSCN2455

i ostavila da se osuši.

Proba je gotova i uspela je.

Jedina napomena – kad mi se fug smesa osušila bila je za jednu do dve nijanse svetlija nego dok je bila vlažna ( gle čuda).

I još jedna napomena- ako se radi na plastici izabrati što tvrdju pošto je plastika savitljiva, te se usled savijanja može desiti da otpadne fug masa ili čak i pločica. Najbolje je da se mozaik radi na staklu, keramici…ili bilo kojoj tvrdoj, nesavitljivoj podlozi.

Sad me čeka seckanje ostalih CD-a, saksiju sam pripremila i nadam se da ću napraviti nešto poput ovoga

etsy slika: http://www.etsy.com

logo2

4 mišljenja na „Recikliranje CD-ova u vidu mozaika

Ostavite odgovor

