Kako napraviti kutiju od kartona

DSCN2378

Približava se 8. mart. Nisam baš ljubitelj tog praznika. Odnosno onog u šta se on pretvorio. Kod nas mu se izgubio sav smisao i pretvorio se upravo u svoju suprotnost,  u potpuni besmisao. Ako se tih dana nadjem na ulici bikvalno se spotičem o polusvenule šlogirane karanfile.

Dok sam radila, a radila sam sa ljudima koji su smatrali da imaju obavezu da mi ga čestitaju upravo jednim od tih sparušenih karanfila, dolazila sam u iskušenje da se sakrijem, ili da taj dan ne dodjem na posao. Ali i pored te averzije koju osećam nekako ne mogu da tog dana ne obidjem svoju majku i ne kupim joj nešto kao mali znak ljubavi. Njoj on ipak znači nešto drugo, pažnju koja joj prija mada se trudi da to prikrije grdnjom zbog poklončića.

Ove godine sam odlučila da mami, tetki….uručim poklone iz kućne radinosti – kutijice i korpice.

Kupila sam tablu kartona debljine 3 mm 40×30 cm, i iscrtala šemu kutijice i odgovarajućeg poklopca. Kutija je dimenzija 14x14x8 cm.

DSCN2337

Iscrtane delove sam isekla širokim skalperom.

DSCN2339

Kutiju sam htela da ukrasim ornamentima uz pomoć šablona i kita za drvo, te sam akrilni kit nanela pre lepljenja stranica, kako mi se kutija ne bi raspala ako bih je kasnije malo jače pritisla.

DSCN2341

Kad se  ornament osušio, oho lepkom sam spojila stranice za dno kutije, i poklopac, i oko dna stavila široku gumicu da lepak bolje uhvati.

DSCN2342  DSCN2345

Kad se kutija zalepila, na sve ivice kutije sam takodje nanela akrilni kit da popunim eventualne razmake i praznine, kako bi spojevi bili što manje vidljivi.

DSCN2347  DSCN2348

Nakon sušenja sam išmirglala ivice lutije i same ornamente finom šmirglom da uklonim neravnine, veoma pažljivo da se ornamenti ne polome. Kako sam kutiju zamislila u shabby stilu sve ivice sam prefarbala sivo-crnom akrilnom bojom,

DSCN2350

a nakon sušenja premazala svećom.

DSCN2351

Zatim je usledilo farbanje kutije belom akrilnom bojom.

DSCN2352

Kombinacijom bele i crne, napravila sam tamnosivu boju i parčetom suvog sundjera prevukla je polako preko površine ornamenata kako bih ih istakla

DSCN2357    DSCN2358

A onda je došao zanimljiv deo – šmirglanje ivica kako bi se dobio onaj shabby efekat starosti.

DSCN2360  DSCN2361

Šta da vam kažem i ja sam dobila patinu prašnjavosti 🙂

DSCN2359

Na red je došao i poklopac – na njega sam, samolepljivom šablonom nanela siluetu sa ukrasnim ramom tapkajući suvim sundjerčićem tamnosivu boju preko šablona. I dobila šta sam htela!!!

DSCN2364

Da ne bi preovladalo neko totalno sivilo, na ivice poklopca sam zalepila ružičastu traku,

DSCN2374

i preko nje zalepila duplu mašnicu.

DSCN2372

Na unutrašnju stranu poklopca sam sakrila i male ružice ( u inat svim karanfilima!!).

DSCN2384

Izlakirala akrilnim lakom 2x, i nečiji poklon je spreman.

DSCN2373

DSCN2381

DSCN2382

Mada planiram da napravim još – sličnih ali malo drugačijih!!!

logo2

6 mišljenja na „Kako napraviti kutiju od kartona

    • Hvala, i ja se nadam. Ako ništa drugo bar da tu odlaže recepte koje iscepka iz novina pa ih posle uglavnom retko kad nadje:). Tetko moram napraviti malo drugačiju da ne ispadne baš serijska proizvodnja.

Ostavite odgovor

