Kako napraviti šablon od papira, kartona ili plastike

Moram da priznam da sam izuzetno radoznala osoba i da me sve interesuje, kada su u pitanju razni hobiji i igrarije. Valjda mi je i blog takav, neodlučan i pun svega i svačega.

Isprobavala sam svašta, od ručnih radova, crtanja, kasnije dekupaža i pletenje korpica od novina (nešto sa malo više, nešto sa malo manje uspeha) i u svemu tome sam uživala. Jedini problem je bio hroničan nedostatak vremena. Prvo škola, pa posao, mala deca, pa opet škola, zatim velika deca….Sve je imalo svoj danak u vremenu. A onda se sve promenilo. Vrlo drastično i podosta dramatično. Odjednom se pojavio višak viškova. Ja kao tehnološki višak i višak vremena. Malo iz potrebe saniranja osećaja uzaludnosti i nepotrebnosti, malo iz želje da uposlim ruke, opet sam se dala u igranje, učenje i istraživanje. Sve odjednom!!!

sta ono bese

U mom mestu nema hobi prodavnice pa razne šablone i boje kupujem kad odem „u goste“ u neko veće mesto. Zaglavim tako razgledajući šablone za dekupaž,

DSCN2330

salvetice, boje, lakove, konture….pa počnem da se preispitujem šta mi je stvarno neophodno a šta mogu i sama da rešim, amaterski-normalno, poput štampanja nekih motiva na salvete (pričvršćene selotejpom za kopir papir) ili isecanjem nekih uzoraka šablona od papira, kartona ili plastike. Mada nije da mi i tako ne isprazne nikad pun novčanik.

U kineskoj radnji sam pronašla kutijicu sa rezačima ( ima par metalnih držača u koje se mogu postavljati sekači raznih veličina i oblika ) kojima se mogu dosta precizno iseći razni motivi  – cveće. leptirovi, fleurdelis i dr.

DSCN2333

Sa interneta odštampam motiv koji mi se dopada a potom papir stavim na deblji karton (ili drvo, ivericu…) da ne isečem sto, isecam motiv.

DSCN2310  DSCN2326

Da se papir ne bi raspao kad tapkam boju, prvo sam nakon isecanja motiva to parče papira lakirala akrilnim lakom i sa jedne i sa druge strane i sušila. i tek potom upotrebljavala. Ponekad ako je motiv bio složeniji,i sa tanjim „spojnicama“ izmedju rezova,  papir bi se pokidao pri odizanju te sam usvojila drugu taktiku.

Kad odštampam motiv, papir prvo izlakiram sa obe strane pa potom isecam motiv i koristim tako što suvim sundjerčićem tapkam boju preko njega na odgovarajuću podlogu.

DSCN2311  DSCN2322

DSCN2328  DSCN2329

Neke motive sam isecala i iz plastike. Nalepim papir na plastiku a potom sečem preko papira.

DSCN2331  DSCN2332

Ovakvi šabloni se mogu upotrebljavati i za 3d ornamente, koje nanosim tj pravim od akrilnog kita za drvo. Nakon sušenja blago išmirglam najfinijom šmirglom pa farbam.

DSCN2336

Pošto sam šablon radila na tankoj plastici (stare pvc fascikle sa mehanizmom  – pronašla par komada u potkrovlju) ornament nije baš „predebeo“, možda oko 1-1,5 mm,

DSCN2335

ali je ornament. Moraću da probam sa kartonom od kutije keksa ili čaja.

Malo UPOZORENJE – ako koristite kit za drvo, šablon, nož, špaklicu ili šta god već nemojte prati u kupatilu ili lavabou pošto se ostatci kita lepe za cevi i mogu vam zapušiti cevi. Najbolje je da ih nakon upotrebe prebrišete mokrim salvetama, starim krpama ili operete u nekoj posudi sa vodom koju ćete izbaciti napolje (ako imate dvorište!!!).

Znam da nije savršeno i lepo kao kupovni, ali je mnogo jeftinije i raznovrsnije, ukoliko ne možete sebi da priuštite veći broj šablona, ili ako se ne bavite time profesionalno već onako, amaterski, kao ja.

logo2

8 mišljenja na „Kako napraviti šablon od papira, kartona ili plastike

  1. Radila sam te šablone, ali sam motiv prelepljivala širokom providnom lepljivom trakom sa obe strane. Posle je malo teže za sečenje, ali se može više puta koristiti.

    • Mi imamo samo kuneske prodavnice koje prodaju sve – od plastike i alata do obuće i odeće. Ja sam našla tamo. Možda se može naći i u knjižarama ali je verovartno skuplje. Ako u vašem mestu ima kineska radnja koja prodaje školski pribor ili alate možda bi mogla da se nadje i ovakva kutija sa ovim rezačima.

  2. A gde na internetu, tj, na kojem sajtu mogu da skinem motive…? Konkretno, najvise bi mi trebali sabloni sa brojevima za sat… Hvala.

    • Sve se može Ljubice, samo treba da imate volje. I ja sam početnik i momentalno nisam u mogućnosti da se bavim svojim hobijima.Što mi teško pada. Igrajte se kad god imate vremena :))

Ostavite odgovor

