Gipsane maske

DSCN2305

Malo igranja sa gipsanim maskama.

Na jednom ruskom sajtu sam pronašla diy recept za kontur gel – lepak za drvo (dakle drvofiks 😉 ) i brašno. Uzeti dcl drvofiksa i postepeno dodavati 2 kašike brašna mešajući dok se sve grudvice ne razbiju i dok se ne dobije gusta glatka masa. Moj drvofiks nije pregust (ima gi raznih) te ja nisam dodavala vodu, ukoliko je masa pregusta da se jako teško meša može se dodati kašičica vode. Dobijenu smesu sam sipala u flašicu od farbe sa visokim uzanim grlom

sios

i pravila linije

DSCN2308

i šare

DSCN2309

po masci. Kad su se ornamenti osušili masku sam prefarbala u boju kože ( u akrilnu boju boje vanile dodato i malo bele) te poneke rombove ofarbala različitim bojama – žutu, crvenu, plavu i crnu, a oko šara čačkalicom nanosila metalik bronzanu patinu  da se dobije bar neki izgled stare maske.

DSCN2304

Drugu masku sam želela da napravim malo elegantnijom te sam je prefarbala belom akrilnom bojom. Nakon sušenja usne sam prefarbala u crvenu a oko očiju poput čipkane maske za oči crnom akrilnom bojom i jaaako tankom četkicom iscrtala šare i mrežicu. Dodala sam i kristalčiće.

DSCN2306

A da sama maska ne bi izgledala suviše „ćelavo“ 🙂 napravila sam i šeširić od čepa i kartona presvučeno crnim žersejem i ukrasila sa crvenom nacigovanom mrežom kao velom, žutom uvijenom trakom i tri šarena perceta.

DSCN2307

DSCN2303

Nakon malo premišljanja odlučila sam da na belu masku, pre lakiranja, nanesem i dvokomponentni lak za raspucavanje radi dobijanja porculanskig izgleda maske.

Lakove sam nanela na donji deo maske – prstima sam nanela prvu komponentu a zatim kada se prosušila dovoljno da se ne lepi za prst, prstima sam preko nje utrljala i drugu komponentu. Nakon sušenja mekanom plastičnom krpicom u pukotine utrljala već gore pomenutu patinu iobe maske izlakirala bezbojnim akrilnim lakom u spreju.

DSCN2320

DSCN2318DSCN2317

Jedino još da smislim kako da ih okačim a da ne padnu i da se ne slome.

A pre nego što ih okačim da dodam još par reči o samom Venecijanskom karnevalu:

Reč karneval je nastala od italijanskih reči carne i vale i u bukvalnom prevodu bi značila zbogom meso. Što preneseno i predstavlja smisao karnevala kao period proslave pred uskršnji post. Karneval predstavlja priliku za veselje, igru, zabavu pred post čiji je smisao i simbolika podsećanje na Isusove muke i tokom kojeg nema javnog veselja i preporučuje se odricanje od mesa.Obeležava se uglavnom u toku februara ili marta.

Prvi karnevali su nastali u Italiji a potom su se proširili na Španiju, Portugaliju i Francusku.

U Srbiji se ne organizuju karnevali, ali najsličnije tome je tradicionalni narodni festival – poklade.“

logo2

6 mišljenja na „Gipsane maske

    • Danice, drago mi je da ti se dopada, i ako ti je imalo pomoglo. Ja sam i maske i kalupe videla da se prodaju u hobby prodavnicama. Možda ima i u ponudama preko facebooka nisam gledala, ali dosta su krhke te ih ne bi smela naručivati poštom. Pozdrav!

Ostavite odgovor

