Pittorico dekupaž na staroj tacni

DSCN2243

Volim dekupaž tehniku. Da je po mome pola kuće bi već bilo oblepljeno salvetama i salveticama!  Kako sam u manjini moram da se igram i vežbam na malim, starim ili nebitnim stvarimaandjeo. Sreća pa toga uvek ima!!!!

Nakon praznika, kuhinje, kolača, sarmi….sama sebi dodelih slobodan dan. Malo je falilo da okačim i tablu:

gone to texas

                                  (slika: dontcallmebetty.tumblr.com)

te sva sretna sedoh i zabih nos u Pinterest diveći se slikicama i raznim radovima. U svom tom istraživanju dodjoh i do pojma –  PITTORICO dekupaž tehnika te odlučih da je malo vežbam.

Za dekupažioniste u nastanku – poput mene, prvo jedno malo objašnjenje:

Pitoriko je tehnika senčenja koja omogućava da se salveta stopi sa podlogom. Ako su i podloga predmeta i podloga salvete iste boje (mada je to jedino u slučaju bele boje) dovoljno je iscepkati salvetu (ili salvete)  i nalepiti je. Ali ponekad to nije dovoljno te nalepljeni motiv deluje poput nalepnice. I da bi se to izbeglo primenjuje se pitoriko tehnika senčenja sa nekoliko akrilnih boja koje odgovaraju  tj slične su bojama na motivu. Senčenje se može obaviti pre lepljenja motiva (možda oni veštiji!!!!) tako što se izrežu dva motiva te se oko jednog osenči pozadina pa se onda zalepi drugi isečeni motiv, ili se salveta zalepi pa oko nje senčimo bojama i mešavinom boja.  Od pribora je potrebna tanka četkica i parče sundjera. 

Četkicom se nanese malo boje na oko 2mm od motiva pa se razmazuje, od motiva prema spolja kako ne bi ofarbali salvetu. Ako je pozadina svetla, što se više udaljavamo od salvete boja treba da je sve slabijeg intenziteta kako bi se stopila sa bojom pozadine. Ako radimo sa pozadinom obojenom u jednoj od boja motiva, onda semnčimo tako da na odgovarajućim mestima primenjujemo neke od boja motiva.

Evo jedan od snimaka sa YouTube-a za dodatno pojašnjenje:

Primer – PITTORICO dekupaž tehnika

U špaizu sam našla neku staru plastičnu tacnicu plavkaste boje. Malo sam je išmirglala da je lakše prebojim belom akrilnom bojom, a potom sam nalepila salvetu sa motivom cveta na kojoj su preovladavale crvenkasta, narandžasta i žuta boja.

Na jedan poklopčić sam stavila malo bele, crvene, žute i naranžaste i malim parčencetom suvog sundjera lagano utapkavala boju oko salvete, u skladu sa bojama koje su bile na njoj.

DSCN2255

Suvom četkicom sam malo trljala boje da se povežu tj da se izgubi ivica kada sam prelazila sa jedne na drugu boju. A ponegde sam i suvom četkicom sa malo boje tačkala po već nanetoj boji.

Zalepila sam i crno-belog leptirića radi kontrasta,

DSCN2248

a onda samolepljivim šablonom uradila šaru po ivici belom i crnom bojom, mešajući je ponekad do sive.

DSCN2250

DSCN2253

DSCN2249Na kraju je sledilo lakiranje akrilnim lakom.

DSCN2246

 Eto meni cveća u januaru 🙂

logo2

2 mišljenja na „Pittorico dekupaž na staroj tacni

Ostavite odgovor

