Kućica i ukrasi od medenjaka

DSCN2132

Već godinama želim da za praznike napravim medenu kućicu, nabavila sam i Praktike, skinula čudo slika sa Pinteresta, i konačno ove godine se osmelih da je napravim.

Pošto ima isključivo ukrasnu funkciju obradovala sam se kad sam našla recept za zamenu za med:

-2 dcl vode

-400 gr šećera

– sok od jednog limuna

vodu i šećer izmešati i staviti da se kuva, kad provri dodati sok od limuna te smanjiti da se kuva na srednjoj vatri (kod mene je oznaka do 6, ja sam prvo smanjila na 3 a potom na 2) oko 50 min.

Skuvano sipati u teglu i

DSCN2147

kad se prohladi ima gustinu meda

DSCN2150

Za testo:

900 gr brašna

250 gr zamenskog meda i margarina

250 gr šećera

kašičica cimeta, kašičica djumbira u prahu

kašika kakaa

4 jajeta

kašičica sode bikarbone

par kašika mleka ( po potrebi)

zagrejati zamenski med, margarin i šećer dok se ne otope i spoje u homogenu smesu. Kad se prohladi umešati ostale sastojke i zamesiti testo. Najbolje je da se ostavi u frižideru da prenoći.

 Šema za medenu kućicu

Sutradan sam razvukla testo izmedju dva papira za pečenje na debljinu od 0.5 cm i po gornjoj šemi isekla delove kućice i pekla na 180 stepeni oko 10-tak minuta.

Od ove količine testa imala sam dosta i za kućicu i za razne ukrasne medenjake.

Kad se ohladi kućicu sam spajala sa smesom od belanaca i prah šećera sa kojom sam ukrašavala i medenjake i samu kućicu.

-2 belanceta

-200 gr prah šećera

– sok od pola limuna

Belanca i limun umutimo da se zabeli pa dodamo šećer i mutimo 10 minuta. Kad po smesi nožem povučete crtu, ako se spoji do 5 sec treba dodati malo šećera i još mutiti , ako se spoji izmedju 5 i 10 sec smesa je dobre gustine, ako linija ostane i posle 10 sec, dodati malo vode i mutiti.

Nemam špric za ukrašavanje, poslužila mi je i obična kesa za zamrzivač koji sam probušila čačkalicom i ukrašavala medenjake i iscrtavala prozore i šare po krovu i dimnjaku.

DSCN2135A tu su i medenjačići, kojima sam pre pečenja izbušila rupu, za provlačenje trake, a nekima sam izbušila i sredinu i napunila delićima tvrde bombone (poput onih zelenih mentol bombona – ja sam u prodavnici zdrave hrane našla neke žute) koja se tokom pečenja rastopi te posle izgleda poput stakla, kao na ovim srcima

DSCN2122

DSCN2123

DSCN2118

DSCN2128

Granu sam ofarbala u belo, zakačila medenjake i postavila u prozor

DSCN2146

a neke sam ukrasila mašnicom izakačila za kvaku

DSCN2152  DSCN2154

I tako ukrasih i zamirisah kuću a i lepo sam se izigrala. A sad imam i nešto prakse te se nadam da će iduće godine biti bolje i lepše.

Idealno za druženje i igranje sa decom.

6 mišljenja na „Kućica i ukrasi od medenjaka

Ostavite odgovor

