Cvetak od papirnih rolnica

DSCN1977

Ako ste poput mene da svake godine kupite cvet Poinsettiu tj Božićnu zvezdu, i da vam svake godine uvene, onda ćete razumeti što je ove godine pravim od papira.

Ovo je lakši način pravljenja cveta od papirnih rolnica.

Pravi se 3×5 latica, različite dužine.

Donje, veće latice se prave od tri kraka.

Napravimo dve rolnice, jedna može da bude za trećinu duža, i ona će  jednim delom biti krak a drugim delom služiti za pletenje.

DSCN1951

Rolnice treba spljoštiti da ne budu jako valjkaste. Manju rolnicu presavijemo na pola i postavimo oko duže na istoj dužini kao što je i dužina presavijenih krakova.

DSCN1979

Deo duže rolnice kojim će se plesti presavijemo preko prvog kraka, potom ispod drugog, pa opet preko trećeg

DSCN1980

U sledećem redu to je obrnuto.

DSCN1982  DSCN1983

U početku krakove malo širimo, da dobijemo širinu latice, nakon nekih (kod mene)  2,5 – 3 cm počinjemo da ih sužavamo,

DSCN1984  DSCN1985

Kad je latica gotova, rolnice ukrstimo jednu preko druge i malo učvrstimPrvu lepkom ,

DSCN1986  DSCN1985

i kad se rolnice zalepe isečemo višak.

Srednje i gornje latice pravimo samo od dva kraka i rolnice kojom pletemo oko njih.

Prvu rolnicu presavijemo i izmedju dobijenih krakova ubacimo rolnicu kojom ćemo plesti (naneti i malo lepka da se rolnice dobro spoje).

DSCN1940

Rolnicu kojom pletemo, presavijamo tako da ide ispod prvog a potom preko drugog kraka.

DSCN1941

U drugom redu je obrnut raspored.

DSCN1943

Kao i kod donjih latica, do sredine (kod mene je to bilo oko 2 do 2,5 cm) krakove blago širimo a potom ih sužavamo, da dobijemo oblik latice.

DSCN1944

Nisam želela prevelik cvet te mi je srednja latica dužine 4, a gornja 3 cm.

DSCN1948  DSCN1947

Kad su sve latice bile gotove, malo sam ih savila da dobiju oblik luka.

Donje sam prefarbala u zelenu a srednje i gornje latice u crvenu boju. Nakon sušenja, prelakirala sam ih i na ivice nanela zeleni odnosno crveni gliter lepak.

DSCN1972  DSCN1971

Prašnike možete napraviti od žutog krep papira (tako što ćete od malih komadića praviti kuglice), ili jednostavno možete uzeti neko zrnevlje poput bibera, korijandera…i ofarbati ih u žutu ili zlatnu boju.

Kad se sve osušilo, od kartona sam isekla manji krug prečnika 3 cm, i počela sastavljanje cveta.

Pištoljem za lepak sam na kartonski krug prvo zalepila zelene latice

DSCN1973

potom srednje crvene

DSCN1974

i na kraju gornje najmanje

DSCN1975

Potom sam sredinu ispunila lepkom i nasula bobice korijandera koje sam ofarbala zlatnom akrilnom bojom.

I božićna zvezda je spremna za praznike!!! Kao dodatak venčićima, sama

DSCN1976

u nekoj dekupažiranoj saksijici….po želji!

2 mišljenja na „Cvetak od papirnih rolnica

Ostavite odgovor

