Zvezda svećnjak od papirnih rolnica

DSCN1959

Priznajem – malo sam požurila sa tom 2015. Ali ako želim da odradim sve što sam zacrtala moram malo da požurim, sustiće me ona već, ne brinem se baš preterano.

Za ovakvu zvezdu – svećnjak, ili ikebanu, što god, potrebno vam je 2 x 3 papirne rolnice

DSCN1851

oko kojih se plete dno zvezde.

DSCN1881Kao što je već pisano u prethodnim postovima, presavijemo jednu rolnicu i u prvom krugu obuhvatamo po tri rolnice zajedno, kao na slici .

DSCN1885

Od drugog reda pa nadalje pletemo oko svakog kraka posebno počinjući da širimo krug

DSCN1887U pitanju je šestokraka zvezda i da bi bila što pravilnija ja sam koristila kalup od kartona, označila položaj krakova i potom plela po njemu.

DSCN1888

Kad opletemo odredjenu površinu dna, pri čemu moramo paziti da nam ostane slobodno bar 5cm dužine krakova, i kada dodjemo do početnog kraka od kog smo počeli sa pletenjem,

DSCN1889-001

(kako bi oko svakog kraka imali isti broj opletaja) jednu rolnicu isečeno, pošto nadalje nastavljamo rad samo sa jednom rolnicom. Okrenemo rad i isečenu rolnicu provučemo ispod pletenja (uz pomoć štapića, igle…)

DSCN1891

i skratimo je da se ne vidi i da ne smeta.

DSCN1892

Rad ponovo okrenemo, izmerimo i označimo 5cm dužine na svakom kraku

DSCN1896

A potom isečemo svaki drugi krak, počevši od onog označenog ( početnog ) do ivice opletenog dna, kao što je na slici

DSCN1897

a neisečene krakove ako su predugački skratimo do označenih 5 cm (može ostati +1cm duže da se lakše radi, višak će se iseći kad zvezda bude gotova).

Rolnicu koja nam je ostala od pletenja vodimo do vrha prvog neisečenog kraka, kao što je na prethodnoj slici – preko njega, pa ispod i opet preko njega – do sledećeg.

DSCN1898

DSCN1899

I ponovo rolnicom idemo oko tog kraka, kad ga okružimo do sledećeg…i tako dok ne završimo taj prvi red .

DSCN1902

Pomalo podseća na pukovu mrežu!!!

Drugi, kao i naredne redove radimo isto s tim da rolnicu postavljamo malo ispod i do prethodnog obmotavanja.

DSCN1911

DSCN1912

Pri radu, kad krak obmotate rolnicom

DSCN1913

možete se potpomoći i štipaljkom da vam bude lakše, pa po potrebi staviti i malo lepka, ako smatrate da vam treba.

DSCN1914

Drugi red je gotov.

DSCN1917

Počinjemo treći

DSCN1918

ovako izgleda rad sa druge (donje) strane.

DSCN1924

Četvrti red….i da ne gnjavim…

DSCN1925

pletemo dok se obmotaji ne sastave (označeno strelicom na donjoj slici).

DSCN1926-001

Kad ispletemo zvezda izgleda ovako slikana odozgo

DSCN1927

odnosno ovako.

DSCN1928-001

Višak rolnica na krakovima isečemo da ne vire.

Zvezdu po želji možete ofarbati, izlakirati, ukrasiti. Možete je koristiti kao ukras i u nju staviti neku novogodišnju sličicu ili napraviti svećnjak za sto, ili prazničnu ikebanu.

Moja zvezda je prefarbana u belo, prelakirana i posuta sa malo glitera. Na krajeve krakova sam zalepila srebrne perlice za jelku. Sveću sam pištoljem za lepak zalepila za dno. Bršljen sam prelakirala lakom i takodje posula gliterom i obmotala oko sveće a ono narandžasto lampion cveće sam prefarbala srebrnom akrilnom bojom i nalepila na zvezdu.

DSCN1957

DSCN1961  DSCN1964

2 mišljenja na „Zvezda svećnjak od papirnih rolnica

  1. Prekrasna je ova zvijezda, od Vas sam već jako puno naučila o pletenju papirom i hvala Vam na tome. Htjela sam ostaviti komentar i ispod posta gdje ste radili sa crakle pstom ali iz nekog razloga nemogu pa ću Vam ovdje napisati da sam i ja imala sličnih problema s tom pastom. Isto mi se nije raspucalo, ne znam zašto ali odustala sam od nje. Eto, voljela bi da sam Vas mogla nešto pametno savjetovati u vezi te paste ali eto da Vas barem utješim da niste jedini :-))) lp pozdrav….

  2. Hvala Danijela,
    drago mi je ako sam Vam pomogla.
    A što se paste tiče, žao mi je samo što nije manje pakovanje – ovako ili ću naučiti pokušavajući ili ću je potrošiti. Ako naučim napisaću nešto o tome.
    Poz 🙂

Ostavite odgovor

