Papirna korpa za otpatke – u shabby stilu

Dosad sam napravila 5 korpi za otpatke. Red je i na šestu.

DSCN1305

Može ona imati i drugu namenu  – za čuvanje vunice,  rolnica i ko zna čega još, ali kako smo sad u nekom poslu, sredjujemo neki prostor, naumila sam da ipak bude korpa za otpatke.

Okrugla, povelika, sa poklopcem i ručkama. Dimenzije  prečnik 28cm x visina 38cm (sa poklopcem).

Za dno sam iskoristila ono jedno okruglo iz jednog od prethodnih postova,

DSCN1018

postavila sam ga na kartonsku šemu, dodala po još jednu rolnicu pored već postojećih rolnica osnove i plela.

DSCN1029

Pošto ni rolnice nisu baš pretanke, debljina pletenja je oko 1 cm, što garantuje dobru čvrstinu.

DSCN1064

Napravila sam kalup oko koga sam plela tako što sam jednu veću plastičnu seksiju za cveće okružila kartonom, zalepila i malo opteretila da mi se kalup ne pomera pri pletenju.

DSCN1065

Nakon što sam oplela dno, napravila sam prvo ivični red, tako što sam rolnice osnove (po dve zajedno), provlačila ispod naredna dva para rolnica i potom uspravljala.

Na mesto odakle sam počela, stavila sam jednu presavijenu rolnicu, kako bih, kad dodjem do kraja, imala dovoljno mesta za provlačenje zadnjeg para rolnica.

DSCN1068

DSCN1069

I kad su sve rolnice uspravljene, počela sam da pletem zid korpe.

DSCN1070

Rolnice osnove sam malo iskosila, da vidim kako će izgledati kad se tako isplete

DSCN1076

DSCN1075

Na 5 cm od kraja sam dodala još jednu rolnicu u pletenje i tako oplela jedan red, a potom sa de rolnice plela do kraja.

Kad sam oplela željenu visinu, odradila sam završne redove, tako što sam svaki par uspravnih rolnica provukla iza sledećeg para i savila na dole,

DSCN1125

a potom te rolnice, u suprotnom smeru provukla ispod naredne i okrenula na gore

DSCN1127

a nakon toga krajeve provukla u unutrašnjost korpe i malo učvrstila lepkom.

DSCN1284

DSCN1286

Poklopac

Za poklopac sam uzela 4 grupe po 3 rolnice (24 kraka), ukrstila ih i počela da pletem oko njih

DSCN1133

po kartonskoj šemi, ali za razliku od korpe nisam duplirala rolnice osnove.

I tu sam takodje napravila jedan red sa tri rolnice, koje su pletene kao na slici, prva od tri rolnice ide ispod sledeće dve rolnice kojima pletemo, preko dve rolnice osnove  a ispod  treće rolnice osnove.

DSCN1232

Tako pletemo ceo red, potom, jednu, ako treba skratimo i „sakrijemo“, a dalje pletemo opet sa dve rolnice.

A kad sam pletenje poklopca privela kraju oplela sam i jedan red sa 3×2 rolnice,

DSCN1235

potom još par „običnih“ redova (sa dve rolnice) sve dok poklopac nije prekrio korpu.

Potom sam okrenula poklopac, provukla iglu kroz par opletenih redova,

DSCN1238

i svaku rolnicu osnove, navukla na iglu

DSCN1239

i provukla ispod tih redova

DSCN1240

a potom uspravila za danje pletenje.

DSCN1241

DSCN1242

Presavila sam jednu rolnicu i počela da pletem oko uspravljenih rolnica.

DSCN1243

Nakon nekih 3 cm visine, rolnice presavila jednu ispod druge, prema unutra, malo lepkom učvrstila za pletenje i završila pletenje poklopca.

DSCN1245

Prvi  izbor ručke na poklopcu mi je bila mala drvena ručkica

DSCN1246

ali sam se  predomislila i isplela loptastu ručkicu

DSCN1282

DSCN1293

(na način objašnjen u Pletenje od papira – okruglo dno 1 deo), kao i ručke sa strane, koje sam isplela „spiralno“ (liči na pirinač bod) i povezala u krug kao alku

DSCN1281

a potom debljim kanapom pričvrstila za korpu, tako da se može podizati

DSCN1291  DSCN1292

DSCN1287-001

Po završetku sve sam premazala mešavinom drvofiksa i vode, a nakon sušenja prefarbala belom akrilnom bojom.

Potražila sam na internetu brojeve u shabby stilu, odštampala na zadnjem (trećem)  sloju salvete (koji sam zalepila za A4 kopir papir selotejpom), kao i još jednu nalepnicu. Kad se akrilna boja osušila razredjenim drvofiksom sam nanela motive na prednju stranu korpe, kao i neke blago ružičaste motive na poklopac.

004-001Od četiri ispresovane rolnice sam napravila 4 urolana kružića koja sam zalepila na dno korpe kao male nogice da se ne tare cela površina po parketu.

Malim sundjerčićem sam nanela svetlo sivu boju po površini korpice (mestimično), i prelakirala akrilnim lakom.

Dok se lak sušio uzela sam crvene rolnice (nisam posebno bojila, imala sam takve novine), u jednu rolnicu uvukla tanku žicu ( ali tako da sa svake strane viri oko 2 cm) i savila je u obliku srca, i kleštima žicu ovila jednu oko druge i  napravila alkicu da mogu  privezati srce za korpu. Na tako oblikovano srce počela da namotavam ostale rolnice i da ih na pojedinim mestima učvršćujem lepkom. Kad sam završila celo srce sam premazala razredjenim drvofiksom da malo dobije na čvrstini  i nakon sušenja prelakirala i njega akrilnim lakom,

DSCN1300

a potom ga rafijom vezala za poklopac.

 DSCN1298

Eccola:

gotova i sredjena čeka postavljanje

DSCN1294DSCN1307

DSCN1304

6 mišljenja na „Papirna korpa za otpatke – u shabby stilu

  1. Prekrasno doista
    Pletenje novinskog papira me je i privuklo na vase stranice
    Pomalo se i sama igram s novinskim tubama no moji radovi ni izdaleka nisu tako lijepi
    Sve pohvale

Ostavite odgovor

