„Filigranska“ papirna korpica

Svojevremeno, dok sam sredjivala stvarno potkrovlje, u jedan ćošak sam naredjala sve stare novine i časopise koji se mogu iskoristiti za korpice (momentalno sam na odvikavanju od kupovine časopisa). Za ćerkine podmetače sam iskoristila časopis Brava casa, neko prastaro italijansko izdanje iz 2007 godine od 500 strana!!!! ( to su novine – kupiš jedne i miran si pola godine ). Dok sam kidala stranice za rolnice  primetila sam da većina strana  ima bele margine.

Super – za instant dobijanje belih rolnica bez naknadnog bojenja.

DSCN0670

Na jednoj od iskidanih strana bio je prikazan i starinski ukrasni kavez (krletka mnogo lepše zvuči) te odlučih da napravim nešto koliko toliko slično, za ukras i vežbu.

DSCN0789

Dno, prečnika 16 cm, sam za promenu, pošto ova korpica ima isključivo ukrasnu funkciju, pravila malo drugačije.

Na već ranije nacrtan kružni kalup sa 18 podeoka

DSCN0720

sam od sredine poslagala 9 rolnica jednu preko druge, fiksirala štipaljkama i na 2 cm od središta počela da pletem sa dve rolnice

DSCN0722   DSCN0723

Nakon završetka dna, uspravila sam rolnice uz odgovarajući kalup (ja sam još uvek amater u  svemu ovome i mnogo više volim da radim uz kalupe pošto mi pletenje bude ravnije i pravilnije, možda mi jednog dana kalupi neće biti potrebni :)).

DSCN0724

Nakon 2 reda isekla sam višak rolnica i zalepila ih sa unutrašnje strane opletenih redova. Napravila traku od kartona širine 4 cm, stavila je izmedju rolnica i iznad nje oplela još dva reda.

DSCN0725   DSCN0726

To sam ponovila još dva puta, s tim što je srednja traka širine 3 cm.

Iznad zadnje trake oplela takodje dva reda, izvadila kartonsku traku i kalup i završila pletenje.

DSCN0727  DSCN0728

DSCN0730  DSCN0731

Krajeve rolnica provukla ispod opletenog ruba, skratila i malo fiksirala lepkom.

Prvo sam počela da ukrašavam srednji razmak. Rolnice presekla na pola, malo ispresovala, navila na roštilj štapić i šnalama još malo fiksirala dok sam pravila 18 polukružića (recimo neka quilling varijanta sa debelim trakama).

DSCN0732

Na pojedina mesta na navijenim trakama sam stavila malo lepka (drvofiksa) i polako stavljala u slobodni prostor izmedju rolnica.

DSCN0733  DSCN0734

Možda bi ovako, samo sa ukrašenim srednjim delom više ličilo na krletku, ali mi se nešto dopalo uvijanje i savijanje  :))

Za donje i gornje praznine sam takodje koristila polovine rolnica, s tim što sam savijala oko 2/3  rolnice i malo fiksirala šnalama. Kao pola nacrtanog srca.

DSCN0735   DSCN0736

DSCN0752  DSCN0753

Na njih sam takodje na pojedina mesta nanosila lepak i malo pridržavala debljom žicom da se zalepe za korpicu.

Kad je korpica bila gotova na red je došao poklopac. Pošto sam želela da izgleda kao krletka trebao je da bude u obliku šire kupe. Napravila sam kalup od kartona

DSCN0780  DSCN0779

Krug podelila na 24 isečka, isekla 6 i spojila, te dobila kupu za 18 krajeva. Rolnice sam, kao i kod dna, poredjala jednu preko druge i takodje fiksirala štipaljkama, a pri vrhu još i vezala rolnice kako se ne bi pomerale.

DSCN0772

Kad sam oplela dovoljno, okrenula sam poklopac i rolnice provukla ispod par redova iznutra.

DSCN0774   DSCN0773

DSCN0775   DSCN0776

uspravila ih, oplela još dva reda i završila. Na vrh sam pričvrstila krug od namotane rolnice kao alkicu.

DSCN0777  DSCN0778

Celu korpicu sam premazala razredjenim drvofiksom, nanela malo sive boje da dobije neku vrstu „patine“ (i dobilo je!!! kao da je sedam godina stajala na tavanu u prašini i paučini !! – ovih dana sam kanda malo sklona preterivanju – ali eto jedno iskustvo više), i prelakirala.

I to je to, spojeno izgleda kao prenakićena krletka, a može se, po potrebi, nešto i odložiti unutra, napr mala papier mache ptičica.

 DSCN0790   DSCN0788

DSCN0791

DSCN0796

DSCN0797

DSCN0781

 

Ostavite odgovor

