Papirna korpica sa ukrasima od plute

Ovih dana sam bila vredna

DSCN0494 DSCN0493

i napravila sam dosta rolnica, neke sam i ofarbala u bež a ostalo mi je i malo braon od ranije pa sam htela da se poigram sa šaranjem jer to nisam dosad radila, i uradila sam jednu korpicu za kuhinju.  Dimenzije osnove 14×14 cm i visina 17 cm.

DSCN0534

Prvo sam napravila kvadratno dno

DSCN0497

dodala rolnice sa strane i ubacila „kalup“ oko kog ću plesti.

DSCN0498

Kad sam oplela par redova ubacila sam braon rolnice (od  rolnice kod  koje je počelo pletenje) i napravila ceo jedan red, a potom ( opet kod one „prve“ početničke ) ubacila bež i napravila opet jedan red. Zatim sam dva reda plela sa jednom bež i jednom braon pri čemu je svaki drugi prepletaj bio druge boje (dva reda).

DSCN0499

Sredina je čisto bež i pri vrhu sam ponovila iste šare samo obrnutim redosledom.

DSCN0501

DSCN0505

Kad se plete jednom bojom onda se rolnice lako nastavljaju jedna na drugu pošto je jedan kraj uži a drugi širi, ali kada se umeće rolnica druge boje, naročito ako se radi jedan ili par redova mora se završiti na istom mestu odakle se i počelo da vizuelno bilo skladno, a često rolnica nije pri kraju, tada je najlakše iseći je pod veoma oštrim uglom (kako je prikazano na prvoj gornjoj slici) i na nju onda staviti rolnicu ( druga gornja slika – rolnica sa brojem 1) a da bismo bili sigurni da se pri pletenju neće izvući možemo je malo premazati i lepkom.

Kad se oplete željena visina krajevi rolnica se mogu uvući u korpicu

DSCN0506

tako što iglom malo raširimo tj napravimo mesta i uguramo kraj rolnice, radi sigurnosti možemo unutra kapnuti i malo lepka (već opevani drvofiks) te pričvrstiti  štipaljkama da se bolje zalepi,

DSCN0511

a potom završiti i uspravne rolnice.

DSCN0513

DSCN0514

DSCN0515

Prvo sam ih savila (jednu preko druge) prema spolja, pa još jednom prema unutra. Zatim sam te krajeve provukla unutra u korpicu, skratila predugačke i lepkom pričvrstila za unutrašnju ivicu da ne štrče previše, mada se mogu i jako kratko izrezati, neće se izvući pošto su nekoliko puta prepletene.

Nisam htela da pletem klasičan kvadratni poklopac

DSCN0526

napravila sam mrežu od 3×3 rolnice(središne su bile duple zbog ručkice koju pričvršćujem šrafom – da dobijem središnu tačku kroz koju će on proći) i plela oko njih, a nakon par redova dodala još 4 na dijagonalama ( uvukla na ivicama kroz petlje).

DSCN0527

Kad sam oplela željenu površinu uspravne rolnice sam samo podvila na unutrašnju stranu i zalepila.

Od plute sam isekla 4 srca i deo za unutrašnju stranu poklopca

DSCN0528

Na ivice srca utapkala braon boju i zalepila na korpicu kao i deo plute na  donju stranu poklopca (koji je takodje osenčen braon bojom na ivici).

Kad se lepak osušio na poklopac stavila drvenu ručkicu i sve prelakirala akrilnim lakom,

DSCN0529 DSCN0531 DSCN0530

 

Još malo slika

DSCN0537 DSCN0540

DSCN0544

 

Ostavite odgovor

