Plava papirna „kovčežić“ korpica

Ovo je jedan od „ranijih“ radova, ima dosta propusta, ali mi je žao da je bacim, sindrom hrčka ( moram ozbiljno poraditi na tome).

DSCN0331

Plava, četvrtasta korpica sa poklopcem.

Sa strane su ostavljeni otvori za držanje korpice pošto

tips

nisam pravila klasične ručkice. No mogu se uočiti dve „mustre“ pletenja, pošto u početku nisam baš obraćala pažnju na to.

Naime kada pletete sa dve rolnice ona rolna koja je kod prethodnog prepletaja bila ispred osnove, kod sledećeg prepletaja ide prva i ide iza osnove i tada se dobija bod označen strelicom broj 1, osnovni bod, koji se uglavnom i vidi na običnim korpama.

tip1

Ako pravite neki otvor na korpi ili i kod pletenja četvrtastog dna, kada morate da kod prve odnosno zadnje „potke“tj osnove ukrstite rolnice

DSCN0303

i idete drugim pravcem, ako nastavite istim redosledom (prethodna gornja – ide prva i ispod) dobijate drugačiji bod pletenja, strelice br 2,

DSCN0337

koji podseća na osnovni bod kod štrikanja, i lep je kad se primeni i na pletenju papirnih korpica.

Ako ne želite da na korpi imate više bodova nego samo jedan, može se izbeći samo se mora obratiti više pažnje u povratnom redu na položaj rolnica. A ja kao što rekoh nisam baš obraćala pažnju na to.

Ukoliko želite da na korpici nemate ručke nego otvore za držanje

DSCN0333

na tim mestima postavite štipaljke ili parče kartona i pletete okolo dok ne napravite otvor koliki želite (potom nastavite da pletete redovno).

Kasnije te rolnice koje su ostale kao rešetkice možete ili ostaviti ili ih preseći i zalepiti iznutra da se ne vide ( ja sam ovde isekla dve rolnice, podvila i zalepila iznutra).

Kod ovakvih „kovčežić“ korpica, poklopac možete praviti iz jednog dela, ili možete i posebno da ga ispletete i kasnije spojite na par mesta sa korpicom.

Ako pravite izjedna, kad dodjete do potrebne visine, završite rolnice sa prednje i bočnih strana i nastavite da pletete oko rolnica koje su ostale na zadnjoj strani.

DSCN0332

Oblik poklopca zavisi od vas, Ja sam ovde vežbala i ukidanje bodova, te sam nakon dobijene površine za gornji deo,  postepeno ukidala prepletaje sa obe strane i dobila „V“ oblik.  Kasnije sam napravila pletenicu od 3 rolnice koju sam zalepila na ivicama poklopca.

DSCN0335

Od jedne rolnice sam napravila „dugmence“ koje je, kao kod držača za papirne ubruse, namotano u obliku kruga i pričvrstila ga za korpicu da se može lepo zatvoriti.

Zalepila zvezdicu, ofarbala u plavo

DSCN0334

i prelakirala. Pošto sam prelakirala  lakom za čamce – nisam imala akrilni lak – nisam htela da je koristim u kuhinji ili ostavi  pa je završila u kupatilu za kojekakve sitnice.

Ostavite odgovor

