Pravljenje i bojenje rolnica od novina

Pošto sam već skočila sad mogu reći i HOP.

Ovo je sad jedan mali osvrt unazad, jedan mali tutorijal o pravljenju papirnih trubica i bojenju pre pletenja korpica.

Možete uzeti bilo koje novine, dnevne su mekše, časopisi kao Lisa, Lepota i zdravlje, Blic žena.. već imaju boje i sjajni premaz pa su samim tim za nijansu čvršće, a sa svakim bojenjem, rolnice još više dobijaju na čvrstini.

DSCN0281

Ovde sam rolnice pravila od onih reklama koje imate na blagajnama Rodića. Reklame, lifleti, su otprilike Politikine veličine, ja ih presecam na 4 dela, popreko. Časopise poput Lise presecam na pola (uzduž), mada može i na 3 dela ako želite tanje rolnice, odnosno veće novine na 6 delova (popreko).

Svaku četvrtinu motam ili na žicu od bicikla, ili na bambusov štapić.

DSCN0288

Motaju se pod uglom,

DSCN0282 DSCN0283

kad se dodje blizu kraja, samo jedan mali ćošak, oko 1,5 cm je dovoljno, namazati lepkom i protrljati da se rolnica zalepi ( nemojte zaboraviti da izvučete štapić :), trebaće vam za sledeću rolnicu).

DSCN0286

Ovako dobijene rolnice su debljine oko 1/2 cm.

DSCN0287

Ukoliko ovako motate, papir ovih dimenzija, kraj sa kojeg počinjete da motate je nešto deblji, širi, od kraja na kojem završavate ( ukoliko radite sa dužim komadima novina, bude obrnuto, kraj gde se završava bude širi).

DSCN0292

Što vam omogućava da ih pri pletenju nastavljate umetanjem jedne u drugu, bez lepljenja, jer ulaze i do 1,5 do 2 cm jedna u drugu, ukoliko pazite da na uži stavite širi kraj, i obrnuto.

DSCN0296

Dosad sam isprobala razne načine bojenja i ovo je samo moje iskustvo.

Farbala sam gotove ispletene korpice, nije loše ni tako, jedino se kod samih prepletaja ne može sasvim obojiti jer četkica ne može da se zavuče do samih ćoškova, ali to se ipak ne primećuje toliko. Ukoliko se farba sprejem takvih problema nema, jako se lepo ofarba.

Rolnice se mogu farbati i pre pletenja.

Tu postoji takodje više varijanti koje sam pronašla na raznoraznim sajtovima. Neko farba tako što plastičnoj boci odseče vrh, napuni je bojom a potom snop rolnica prvo stavlja sa jedne pa potom sa druge strane, i suši ih.

Neko uzima veću i  širu posudu, poput pleha, u koju sipa boju pa polaže rolnice i malo ih provrti, da prime boju, ne smeju se dugo držati u vodi da ne omekšaju suviše, ipak je to papir, i suši ih.

Mogu se sušiti na suncu, ili u rerni na niskoj temperaturi.

U oba slučajeva boja je nešto redja i rolnice su znale da mi se pomalo deformišu, i nisam uspevala da ih pri pletenju lepo nastavljam.

Ja sam čak na stiropor nabadala čačkalice i na svaku redjala rolnice, da se suše. Ali su i tako znale da se pri sušenju zalepe za čačkalicu i da mi se pokidaju pri skidanju.

Metod koji meni najviše odgovara je sledeći:

u belu akrilnu boju za beton, dodajem malo tonera (akrilnih, ili čak i one za krečenje), napravim nijansu boje koju želim,  tanke rukavice obavezno!!! Na parče najlona (onaj što se kupuje na metar u farbarama) nanesem četkom boju na najlon, stavim po 10-tak rolnica (jednu uz drugu), premažem ih sa četkom i bojom, a potom ih kratko rolam po najlonu da se oboje, prebacim ih na drugi deo najlona ali razbacano, da se onako mokre ne slepe suviše jedna za drugu.

DSCN0278DSCN0279DSCN0280

Ovako se suviše ne skvase, brzo se oboje a brzo se i prosuše, te su spremne za upotrebu.

Najlon takodje odmah prebrišem mokrim sundjerom i obrišem da i on bude spreman za sledeću upotrebu.

DSCN0298 DSCN0297

6 mišljenja na „Pravljenje i bojenje rolnica od novina

  1. Ovu tehniku sam videla…pa, mislim da ima dve godine. Tada sam se malo oprobavala u izradi perlica i nakita od papira. No, još nisam ništa radila, uvek je nešto drugo važnije. Vaši radovi su veoma lepi, a objanjenja odlična. Ja još uvek skupljam novine i časopise, kao i tutorijale 🙂

Ostavite odgovor

