Deset TOP namirnica za vaše zdravlje

Avokado

Izvor minerala i vitamina i dobar za prevenciju Alchajmerove bolesti, bolesti srca, tumora  i dr. bolesti.

Ne sadrži holesterol i dobr za regulaciju krvnog pritiska zbog puno kalijuma i malo natrijuma.

Ali bez preterivanja jer sadrži mnogo masnoće,.

Jede se sirov ili uz kratku termicku obradu, ide uz povrce, meso I ribu.

Od sitno secenog avokada, limunovog soka, senfa, soli, maslinovog ulja, malo kiselog mleka ili jogurta I per[unovog lista dobija se odlican preliv za salatu.

Pr ukusnog rucka – avokado presecite na pola, izvadite kosticu I napunite ga integralnim povrcem ili kuskusom.

Zelena magma

Poreklo Japan, I radi se o dehidriranom soku jecmenih izdanaka.  Ima mnogo hlorofila koji je iste hem strukture kao I hemoglobin u ljudskoj krvi, sadrzi I enzime, antioksidante, amino kiseline….Eliminise toksine I reske metale iz organiyma.

Dovoljno je rastvoriti kasicicu praha u mlakoj ili hladnoj vodi, soku…

Preporuceno je dnevno 2-3 kasicice za odrasle a kasicica za decu ujutru pola sata pre jela.

Amarant

Po kolicini proteina nadmasuje sve ostale zitarice.

Sadrzi I velike kolicine lizina – esencijalnih amono kiselina, minerala, ima malo masti I malo kalorija. Samo 60 gr amaranta sadrzi oko 80% dnevne kolicine Ca.

Najcesce ga nalazimo bas u prikazanom obliku, I u kombinaciji sa prosom dobija se sastav belancevina slican mesu sto je znacajno za vegetarijance.

Odlicno se kombinuje sa pirincem, pasuljem, mogu da se prave I deserti sa kokosom, ovsenim mlekom, rogacem I cokoladom.

Kokice od amaranta se mogu iskombinovati sa muskijem za dobar I hranljiv pocetak dana.

 Šrargla

Iako nije bas jeftina pokusajte da je s vremena na vreme priustite posto spada u nutritivno najuravnotezenijom vrstom povrca.Niskokaloricna, bogata vitaminaima , mineralima, vlaknima, folnom kiselinom I antioksidansom glutena znacajnog za prevenciju tumora pluca, debelog creva I uterusa.

Moze se jesti kuvana, konzervirana, pecena ili sirova. Ako je kuvate prvo odsecite drvenast deo a zatim donju polovinu ogulite I kuvajte 10tak minuta u vrijucoj slanoj vodi. Posluzite uz maslac, maslinovo ulje ili uz neki sos. Mogu biti prilog uz ribu, jaja, morske plodove I meso.

Rukola

Ima gorkasto aromaticni ukus ali je lekovita. Ima vitamina, minerala, regulise varenje I prekomerno izlucivanje zeludacne kiseline. Idealna za detoksikaciju organizma a otklanja I simptome prehlade I gripa.

Cesto se koristi u salatama od voca I povrca. Koristi se sveza,  blansirana I kuvana. Moze se dodati u supe, a posebno naglasava ukus jela od mesa I ribe ,a kao I jelima sa rostilja.

Kurkuma

Indijski zacin, pomalo slatkast, pomalo ljut, gorkast ukus ali aromatican miris koji podseca na kombinaciju djumbira, narandze I bibera. Osnovni sastojak karija. Najcesce se dodaje krompiru, pirincu ali I jelima od piletine. Obavezan je dodatak jelima od mahunarki jer potpomaze varenje I smanjuje nadutost. Ima snazno antioksidantno, antivirusno , antibakterijsko I antikarcinogeno dejstvo . Sadrzi B3, B6, folnu kiselinu, kalijum, gvozdje, mangan I biljna vlakna.

Kuvanom povrcu dodati malu kolicinu kurkume proprzene na ulju.

Kapar

Sadrzi snazne antoioksidante-flavonoide, rutine I kvercetine. Rutin je vazan za kardiovaskularni sistem a kvercetini  imaju antibakterijsko, antikancerogeno I analgetsko dejstvo a ujedno je siromasan mastima.

Moze se konzumirati svez, usoljen ili konzerviran.  Ima pikantan I pomalo opor ukus te ga treba primenjivati  umereno u jelima. Dobro se kombinuje sa paradaizom, limunom, origanom , ribom ali moze I kao dodatak pici.

Kinoa

Prava riznica hranljivih materija.  Sadrzi svih devet esencijalnih kiselina.  Sadrzi vise kalcijuma od mleka I vise proteina od mesa..

U 1 do 2 solje vode sipati solju kinoe I sacekati da provri. Smanjiti vatru I ostaviti da vri oko 15 min. Kuvana se moze dodati supama, salatama, jelima od mesa I povrca. Moze se kombinovati sa drugim zitaricama I mahunarkama a mlevena se moze koristit za hleb, kolace I peciva. Slaze se sa belim I crnim lukom, maslinama, limunom I maslinovim uljem.

Predlog za dorucak – solju kinoe skuvati u dve solje vode, kuvati nakon sto provri 10tak minuta, dodati pola solje tanko narezanih jabuka, kasiku suvog grozdja I malo cimeta. Kuvati dok voda ne ispari I sluziti s mlekom.

Kuskus

Slican prosu te se zbog slicnosti svrstava u zitarice. Ali kuskus je sitna testenina koja je bogata vlaknima koja se ne razgradjuju vec bubre I daju osecaj sitosti. Normalizuje nivo glukoze  u krvi I snizava holesterol. Sadrzi selen znaaj za prevenziju ateroskleroze, normalan rad stitne zlezde I imunoloski sistem.

Kombinuje se sa raznim zacinima – djumbirom, karanfilicem, cimetom, biberom….uz ribu, meso, povrce. Skuvan kuskus zacinite limunovim okom I maslinovim uljem.

Moze I kao desert – u vrelu vodu dodajte sok I koricu narandze prelijte kuskus I ostaviti da bubri desetak min, zatim dodati seckano suvo voce, orahe I bademe.

Ovsene pahuljice

Nizak sadrzaj ma sti  I visok sadrzaj vlakana ih cine najsnaznijim borcem protiv LDL holesterola. Redovna upotreba je blagotvorna I protiv upalnih procesa u zglobovima, za jacanje imuninteta I protiv karijesa.

Doprinose stabilnosti nivoa glukoze I insulina u krvi.

Najcesce su sastojak muslija, jedu se kao kasa, mada su mogucnosti konzumiranja brojne. Mogu se koristit kao zaprska – dovoljno je dodati do dve kasike pahuljica u jelo tokom kuvanja, kao sastojak fila za kolace I torte(dobra zamena za puding I skrob). Mogu biti sastojak palacinki, hleba, peciva, kao  dodatak supama, corbama I mlevenom mesu.

Advertisements

Ostavite odgovor

Popunite detalje ispod ili pritisnite na ikonicu da biste se prijavili:

WordPress.com logo

Komentarišet koristeći svoj WordPress.com nalog. Odjavite se / Promeni )

Slika na Tviteru

Komentarišet koristeći svoj Twitter nalog. Odjavite se / Promeni )

Fejsbukova fotografija

Komentarišet koristeći svoj Facebook nalog. Odjavite se / Promeni )

Google+ photo

Komentarišet koristeći svoj Google+ nalog. Odjavite se / Promeni )

Povezivanje sa %s