Pet tibetanaca

Tibetanske vežbe: Pet tibetanaca

Tibetanske vežbe čine pet  jednostavnih i laganih vežbi koje dovode do ravnoteže energije u nama., što utiče na endokrine  žlezde, a hormoni koje one luče  utiču na sve funkcije tela  pa i proces starenja.

Istraživanja su pokazala da hipofiza već u ranoj mladosti počinje das luči  “hormon smrti”, koji dovodi do trošenja ćelija i organa te samim tim i starenja. Vežbe sprečavaju lučenje  hormona, pa se ćelije mogu obnavljati.

Tibetanci se posebno preporučuju osobama koje imaju malo vremena na raspolaganju. Traju svega 15 minuta. Važno je održati kontinuitet i vežbati svaki dan.

Ljudsko telo ima sedam energetskih centara ili čakri. To su snažna energetska polja nevidljiva golom oku, a svaka od nji je povezana sa  odredjenim žlezdama u telu:

  • polne žlezde povezane su sa sakralnom čakrom.
  • Nadbubrežna žlijezda s korenskom čakrom.
  • Gušterača s pupčanom vrpcom.
  • Timus sa srčanom čakrom.
  • Štitnjača s grlenom čakrom.
  • Epifiza s temenom čakrom.
  • Hipofiza sa čeonom čakrom.

Ukoliko dodje do blokade energije dolazi do starenja organizma i lošega zdravlja. Vežbanjem pet “Tibetanaca”, budimo energetske tokove, i već nakon kratkog perioda dolazi do poboljšanja.

Pet tibetanaca – tibetanske vežbe za podmlađivanje

slika: http://www.svet-je-lep.com

1. vežba – Prva vježba se izvodi da bi se ubrzale usporene čakre. Noge raširite u širini kukova. Ruke ispružite u visini ramena (kao na slici) i okrećite se u pravcu kazaljke na satu. Prve nedelje radimo po  tri kruga, a svake naredne povećavamo za dva.

 2. vežba – Duboko udahnite na nos pri istovremenom podizanju glave na grudi i nogu od poda, a potpuno izdahnite  pri vraćanju u početni položaj. Ne smeju se podizati leđa s poda, samo podižemo glavu i vrat prema grudima. Prve nedelje radimo  tri ponavljanja, a svake naredne povećavamo za dva.

3. vežba – u ovoj vežbi jeveoma bitan ritam disanja, kao i da se radi zatvorenih očiju. Udahnite duboko kroz nos kada se savijate prema nazad, a izdahnite potpuno na usta kada se vraćate u početni položaj. Na početku vežbanja nemojte se previše izvijati unazad, samo  koliko telo dozvoljava. Prve nedelje radimo  tri ponavljanja, a svake naredne povećavamo za dva.

4. vežba – Kao kod predhodnih vežbi i kod ove disanje ima važnu ulogu. Udahnite duboko i potpuno dok podižete telo. Zadržite dah u tom položaju  koliko možete, a zatim potpuno izdahnite kada se vratite u početni položaj. Prve nedelje radimo  tri ponavljanja, a svake naredne povećavamo za dva.

5. vežba – Nastavljamo sa dubokim disanjem kao kod prethodnih vežbi. Ruke stavite u širini ramena. Prstima nogu se oslanite o zemlju. Duboko udahnite kada podižete telo, a potpuno izdahnite kada se vraćate u početni položaj. Prve nedelje radimo  tri ponavljanja, a svake naredne povećavamo za dva.

Proces vežbanja pet tibetanaca
Svake nedelje povećavajte broj vežbi za dva. Prve nedelje radite po tri ponavljanja svake vežbe i povećavate broj ponavljanja do konačne serije od 21 ponavljanja po vežbi.

Advertisements

Ostavite odgovor

Popunite detalje ispod ili pritisnite na ikonicu da biste se prijavili:

WordPress.com logo

Komentarišet koristeći svoj WordPress.com nalog. Odjavite se / Promeni )

Slika na Tviteru

Komentarišet koristeći svoj Twitter nalog. Odjavite se / Promeni )

Fejsbukova fotografija

Komentarišet koristeći svoj Facebook nalog. Odjavite se / Promeni )

Google+ photo

Komentarišet koristeći svoj Google+ nalog. Odjavite se / Promeni )

Povezivanje sa %s